- Štítky blogu
- recenze pitbike
- jaký pitbike
- recenze stomp
- pitbike
- stomp motard
- sponzoring
- pitbike motard
- stomp
- prodej pitbike
- čínský pitbike
- pitbike recenze
- pitbike pro děti
- motoshop
- dětská čtyřkolka
- tm racing
- tuning pitbike
- supermoto
- zkušenosti s pitbike
- stomp pitbike
- zkušenosti stomp
- mx motorky
- enduro
- pbs
- který pitbike
- ycf
- stuntriding
- pitbike 170
- mike martínek
- zkušenosti wpb
- wpb 190
- dětský pitbike
- rivale
- podpora závodníků
- detroit 170
- vybíráme pitbike
- jaký pitbike pro děti
- stomp zkušenosti
- unpass
- jak jezdí wpb 190
- servis pitbike
- závody pitbike
- stomp recenze
- díly pro pitbike
- rival trophy
- zkušenosti xmoto
- podpora
- michal mike martínek
- pitbike stomp
- úprava pitbike
Zajímají tě novinky z e-shopu?
- Úvod
- Blog
- Recenze pitbike
- Jaké jsou dirtbiky 250ccm
Jaké jsou dirtbiky 250ccm
Poptávka se zvyšuje po větších čínských strojích než jen pitbikách, také dirtbiky 250ccm především kvůli ceně. Které jsou často na kolech 21x18 a velikostí už blíže velkým MX motorkám. Proto hodně lidí láká právě ta velikost a že má 250ccm motor s myšlenkou že je výkonější než běžné pitbiky, ale zdání klame.
Pro začátek, nejvíce k vidění jsou dirtbiky od Xmotos a poslední roky opět se začaly dovážet kvůli poptávce. U nás jsme vybrali dle zkušeností model XB37. Model XB31 už je zpracováním horší a jízdní vlastnosti nás dost zklamaly. Model XB37 už i vypadá jako velká motorka a lépe fungují tlumiče než u XB31 a jiných levnějších 250ccm. Motory jsou vcelku spolehlivé ty nové, při běžné údržbě samozřejmě. Ale starší jsou často více problémové, proto kupujte nový nebo ve velmi dobrém stavu.
Výkon a ovladatelnost.
Hodně lidí si myslí jak je dirtbike s motorem 250ccm výkonný stroj se silným nástupem výkonu. Není tomu tak, je to spíše pozvolný výkon a jediné co vidíme jako výhodu že ve větším výjezdu má sílu díky krouťáku. Váha je často přes 120kg, rám je ocelový a tou velikostí je motorka podle nás hůře ovladatelná a neohrabaná. Když si půjdou zajezdit dva kluci a jeden na dirtbiku 250ccm a druhý bude mít třeba pitbike s motorem Detroit 170ccm, tak ten pit se stosedmdesátkou mu napráská vcelku s přehledem. Všechny výjezdy ze zatáček, akcelerace na rovince apod bude mít ten pit navrch. Z našeho pohledu se ta 250 dá rovnat se 140 s ostrou vačkou pitbike, který bude dravější ale má kratší kvalty. Výhodou u Xmota jsou stavitelné tlumiče, které vcelku dobře fungují na čínské tlumiče.
Náhradní díly
I přesto že se nabídka dílů v ČR rozšiřuje, je stále pro dirtbiky 250 problémovější sehnat díly a to nejen motorové. Třeba u Stompu které prodáváme, je 99% všech dílů dostupných v ČR a není problém sehnat téměř cokoliv. Narozdíl u dirtů 250ccm toho moc není, dílů do motoru ještě méně a často u starých motorů končí opravy výměnou za nový motor. Podle nás dostupnost dílů je u každého stroje hodně důležitá. Snad se stav bude zlepšovat do budoucna.
Závěrem
Dirtbiky s motory 250ccm např. právě Xmotos XB37 apod. jsou pro ty, kdo vyžadují levnou motorku s dospělejšími rozměry. Ale musí počítat s horší dostupností dílů, výhodou je že nový pitbike s pravidelnou údržbou slouží bez velkých problémů. Kdo řeší pitbike kvůli výkonu, doporučujeme se podívat spíše na Stompy, WPB a DemonX. Pitbiky díky váze, výkonu motoru a rozměrům jsou hravější, kde se sveze v pohodě i dospělý také.