- Štítky blogu
- recenze pitbike
- pitbike
- jaký pitbike
- recenze stomp
- stomp motard
- stomp
- sponzoring
- prodej pitbike
- pitbike motard
- ycf
- čínský pitbike
- pitbike recenze
- supermoto
- zkušenosti s pitbike
- stomp pitbike
- tuning pitbike
- motoshop
- dětská čtyřkolka
- zkušenosti stomp
- tm racing
- pitbike pro děti
- jaký pitbike pro děti
- auto pneuservis
- pneuservis
- jak jezdí wpb 190
- rival trophy
- stuntriding
- který pitbike
- servis pitbike
- díly pro pitbike
- dětský pitbike
- zkušenosti s ycf
- podpora
- detroit 170
- pbs
- ycf riding
- mike martínek
- podpora závodníků
- mx motorky
- enduro
- zkušenosti xmoto
- pitbike test
- rivale
- crazy day
- unpass
- stomp recenze
- stomp zkušenosti
- zkušenosti wpb
- dalfos racing
Zajímají tě novinky z e-shopu?
- Úvod
- Blog
- Pitbike poradna
- Pitbike - velká zábava na malém stroji
Pitbike - velká zábava na malém stroji
Už jste někdy slyšeli pojem pitbike (pitbajk) ale nevíte o co přesně jde. V tomto článku Vám to přiblížíme a na konci budete mít jasno. Pořízením pitbike přinesete do svého života spoustu zábavy a adrenalinu, přitom nemusíte mít s motorkami dostatečné zkušenosti. S pitbikem se základy naučíte a zvládne to snad každý.
Pitbike je primárně určen do terénu a dá se řící že je to zmenšená motocrossová motorka. Pár modelů se dělá i s motardovými koly, určenými na asfalt. Ale každý pitbike třeba od Stompu lze na silniční motardová kola předělat.
Pitbike vznikl v USA, kdy se pořebovali závodníci nějak přemístit na závodech po depu a proto si doma dělali různé menší vozítka a z nich vznikl pitbike. Historicky první oficiální pitbike na světě byla Honda Z50 Monkey Bike. Pro pohyb po depu bylo důležité aby motocykl nezabíral moc místa a vešel se do narvané dodávky na závody. Závodníci si to stále zdokonalovali, aby jim plně vyhovoval až to dospělo do současné podoby, kdy je doladěný více k dokonalosti. Vývoj a zlepšování ale stále pokračuje.
V současné době pitbike vypadá jako malá motorka, ale dokáže překvapit svým výkonem a některé stroje dosahují rychlosti přes 100km/h. Navíc na malých kolech mají pořádné zrychlení a potřebnou dravost. Obsahy pitbiků jsou od 50ccm až do 170ccm se 4T motorem. Pity s obsahem 170ccm jsou už natolik dravé že se už rovnají dospělým slabším motocrossovým motorkám. Výběr je široký a každý si dle svých požadavků určitě vybere to pravé pro něj. Profíky potěší i přímo závodní speciály, které uspokojí u náročnější jezdce.
Na velikosti (ne)záleží
Pitbike se sice tváří jako zmenšenina, která se jako crossová motorka jen tváří. Na výběr je ale více velikostí pitbike. Pro děti začátečníky lze v nabídce najít malé pitbiky s výškou sedla od 55cm ale i velké pity pro dospělé s výškou i 86cm. Ty velké už zvládnou sloužit jako náhrada za velkou mašinu, na kterou s menší postavě nedostanou. Pitbiky se také liší v nosnosti jednotlivých strojů, doporučená maximální nosnost je až 100kg, což stačí i pro většinu vyšších chlapů.
Rozdíl mezi pitbike a motocrossovým speciálem je i ten, že na pitbike nepotřebujete mít moc zkušenosti ani velkou fyzičku. Na pita se posadí v podstatě každý kdo se rychle naučí s nám zacházet a třeba později nabere zkušenosti na velkou motorku. V tom je i velká výhoda pro začínající jezdce. Pokročilejší se na pitovi vyřádí také a každý stroj má prostě své kouzlo. Často můžete slyšet že pitike za to nestojí, to ale říkají ti co se nesvezli nebo měli zkušenosti jen s neznačkovými čínskými pity. Kdo měl možnost zkusit něco kvalitnějšího, poznal o čem ten pitbike vlastně je. Takže kdo chce hodně zábavy a chce ušetřit, může si pořídit třeba nového stompa za třetinu ceny dospěĺé MX motorky.
Pitbike připraví na velkou motorku a nejen to!
Pitbike je také jako skvělá příprava na velkou crossku. Navíc na pitbike může jezdit i celá rodina od dětí, taťka i mamka. Některé modely jsou vyráběné přímo pro děti. U dětských modelů je kladen důraz na minimální údržbu a klidný průběh výkonu. S ohledem na děti mají i níže položené sedlo. U začátečnických pitů jsou často vybavení jednorychlostním automatem a elektrickým startérem. Tedy stačí nastartovat a jede se.
Jestliže Vás pitbike chytne, budete se brzy zajímat o další možnost růstu pro posun dále. V dnešní době se pořádají už i závody přímo pro pitbike. Na závody se může vydat i nadšený amatér. Parametrově jsou závodní pitbiky podobné klasickým, ale samozřejmě u nich máte vyšší výkon a jsou vhodnější i na větší skoky díky pevnějšímu rámu a stavitelným tlumičům. Najdou se i motardové verze a to je teprve zábava na asfalt jako dělaná. Motard pitbike je postavený jako cross verze ale s motardovými silničními koly, vydáte-li se s ním na asfalt nebo okruh je to velká zábava, protože drifty začnou být fakt návykové.
Pohodlný servis a dva roky záruka.
Nespornou výhodou u pitbike že není potřeba něčeho speciálního. Není potřeba řidičák, nemají SPZ takže žádné zbytečné papárování, STK apod. Nemůžete sice oficiálně na veřejné komunikace, ale stejně s ním budete jezdit v terénu jako na velkých cross motocyklech pole, louky, lesy, cesty a někdo i závodní tratě. Své místo kde jezdit si určitě každý někde najde, protože pitbike je malý a obratný, takže nepotřebujete ani nějaký velký prostor.
K vybavení ze zákona nic nepotřebujete. Ale musíme určitě doporučit helmu, rukavice a základní chrániče. Samozřejmě záleží na každém jak k tomu přistoupí, ale čím víc ochrany tím více si jízdu užijete bez velkých obav o své zdraví.
Údržba pitbike je velmi jednoduchá a základní údržbu zvládne určitě každý sám doma. Stačí, když se postarat o normální motorku nebo travní sekačku. Stačí pravidelně mazat a napnout řetěz, vyčistit filtr, výměna oleje a celková kontrola stavu motocyklu. Větší servis a seřízení udělá každý servis zaměřený nejen pro pitbike. Jinak žádné velké složitosti kolem pita nikoho nečekají.
Přeprava pitbike je snadná a vejde se i do menších míst než velká MX motorka. Pohodlně ji naložíte na vozejk, do dodávky, pickupu nebo do většího osobního auta. Menší dětské pitbiky i do běžných osobních aut lze pro přepravu. Váha pitbike od Stompu je 42-76kg. Takže přepravu nemusíte nějak moc řešit.
Hodně muziky za málo peněz
Značkové pitbiky mají prostě spoustu pozitiv a jedná se s cenou o dostupné, přitom kvalitní stroje do terénu. Kvalita a zpracování pitbike od výrobce Stomp, včetně jeho podznaček WPB a DemonX, jsou na vysoké úrovni. Doporučujeme vyzkoušet pitbiky od anglické značky Stomp a přesvědčíte se sami. Pro spoustu jezdců se stanou tak návykové, že z nich ani nebudou chtít slezt. Možná budete od bláta, prachu a mokrý když pojedete v dešti ale příjemně unavení s úsměvem na tváři při návratu domů. Na pitbiku si užijete adrenalin v pohodově podobě, to můžeme garantovat.
Jsme odborníci a s výběrem poradíme
S výběrem vhodného stroje jsme schopni pomoci díky zkušenostem od roku 2010. Sami pitbiky jezdíme, prodáváme i servisujeme. Nabízíme jak obyčejné čínské, které stačí pro nějaké běžné ježdění. Ale kdo chce něco víc a opravdu požitek z jízdy, musí jít do vyšší kvality od Stomp, WPB, DemonX - právě tyhle stroje překonají Vaše představy...
Samozřejmostí je u nás prodej MX vybavení, zajištění záručního a pozáručního servisu. Najdete naší prodejnu v obci Libenice 3km od Kolína směr Kutná Hora.