- Úvod
- Montáž Xmoto XB37
Návod na montáž motocyklu Xmotos XB37 a dalších.
Zakoupili jste Xmotos nebo se chystáte u nás a máte ho v krabici. Tento stručný návod by Vám měl usnadnit jeho montáž.
Pitbiky u nás je možné i sestavit za příplatek pro osobní odběr ale i zaslání na paletě po ČR.
Při dotahování šroubů musíte s citem a nedotahovat vše tzv. na krev!
Tak jdeme na to!
Na začátek vybalíme motorku včetně příslušenství z bedny a kovového rámu. A pro montáž je ideální jí ve dvou zvednout na MX stojan.
Nemáte-li MX stojan, je možné jí položit na chvíli na bok na deku pro montáž předního kola a upnutí zadního tlumiče.
Po vybalení doporučujeme zkontrolovat obsah zda nich nechybí nebo nejsou nějaké poškození přepravou.
První část co montujeme je přední kolo, vymezovací podložky jsou již v kole jak mají být. Přední kolo strčíme mezi vidlice a kotouč aby sedl mezi brzdové destičky do třmenu. Osu kola dáváme z pravé strany a prostrčíme až na druhou stranu až do konce a lehce nasadíme matici osy. Nejdříve aby se nám osa neprotáčela dotáhneme na pravé straně (z pohledu řidiče) střídavě šrouby co svírají osu kola. Po dotažení (s citem) dotáhneme matici osy a šrouby pro stažení i na druhé straně.
Další je potřeba upnout zadni tlumič dole do přepákování a prostrčit šroub a dotáhnout (silně ale s citem).
Aby jsme mohli motorku postavit na kola, je dobré si nasadit ještě boční stojánek. Jen se protáhne a dotáhne šroub. A nasadí pružina viz jako je tomu na fotce.
Motorku postavíme na kola a stojánek. Pokud máte MX stojan, můžete nechat na stojanu. Dalším bodem je nasazení řidítek do klem. Klemy dáme na řidítka, mezi řidítka a klemy dáme podložku a šroubem přichytíme k brýlím. Řidítka vložíme do klemy a přichytíme ve vyhovující poloze uprostřed do klemy a dotáhneme vše.
Dalším bodem jsou plasty, nasadíme přední blatník kdy podložky dáváme dozadu mezi blatník a brýle. Nasadíme přední tácek na výstupek ve spodních brýlích a nahoře přišroubujeme. Boční plasty se hůře chytají, protože nejsou moc přesné. První dáváme prostřední šroub ale nedotahujeme jen to chytíme, potom uchytíme spodní a naposledy oba horní šrouby. Jakmile máme šroubky chycené s citem vše dotáhneme.
K motorce je i kryt předního kotouče, ne všichni si ho nasazují ale drží jen na dvou šroubech.
Na páku zadní brzdy přichytíme správně pedál zadní brzdy na šroubky a dotáhneme imbusovým klíčem.
Dále je potřeba připojit baterie, která je pod sedlem. Sedlo demontujeme povolením zadních šroubů v podsedlovém plastu (z každé strany jeden), sedlo vzadu přizvedneme a zatáhneme dozadu. Sedlo máme dole a uprostřed připojíme kabely k baterce (červené na +, černé na -). Zkontrolujeme zda správně sedí vzduchový filtr a můžeme opět vrátit sedlo zasunutím dopředu na nádrž a dotažením šroubů zpět.
Máme-li vše namontováno. Zkontrolujeme už dotažení všech šroubů a dále se přejde k seřízení stroje...
Seřízení motocyklu Xmotos
Než vyjedeme je nutné si stroj správně seřídit na jezdce aby vyhovoval a nedošlo také k poškození špatným seřízením. Dofoukat pneumatiky na cca 2PSI. Řetěz by měl mít průvěs 3cm uprostřed. Seřiďte si páčky a ovládací prvky aby vyhovaly při jízdě včetně záběru zadní brzdy a sklonu řadicí páčky.
U nového stroje se nemusí seřizovat karburátor ale v průběhu zajíždění se občas seřizují volnoběžné otáčky. Vše je popsáno v přiloženém českém návodu ke každému stroji.
Zajíždějte první 2mth na půl plynu maximálně a nepřetěžujte stroj. Po najetí 2mth vyměňte olej v motoru, je tam od výroby nalitý jen záběhový! Do 5mth můžete postupně přidávat ale stále nezatěžovat nadměrně motor a od 5mth už můžete jezdit normálně.
Motor nepřetáčejte než jsou jeho možnosti a dodržujte pravidelnou údržbu stroje. Při správné montáži, seřízení a pravidelné údržbě Vám bude stroj dlouho sloužit :)